> From: Igor Kononenko [mailto:igor.kononenko@fri.uni-lj.si]
> Sent: Tuesday, April 07, 2009 5:19 PM
> To: Igor Kononenko
> Subject: OM: V spomin Viktorju Gerkmanu (1952-2009)
>
>
>
> OM: Znanost, duhovnost, zdravilstvo, ekologija, etika, modrost.
> ----------------------------------------------------------
>
> Dragi prijatelji!
>
>
>
> Mnogi med vami ste poznali Viktorja Gerkmana. V�eraj zjutraj
> nas je po teĹžki bolezni zapustil.
>
>
>
> Z Ireno sva bila pri njem ťe v soboto. �eprav je veliko
> pretrpel v zadnjih mesecih in je bil Şe precej brez mo�i,
> lahko re�eva, da je Şarel, imel je �isto in svetlo
> auro, da ga je bilo kljub teĹžki situaciji lepo pogledati. V zadnji skupni meditaciji sva se z Ireno poslovila od njega.
>
>
>
> Bil je najin prijatelj, Irenin u�itelj v astroloťki ťoli in
> hkrati duhovni u�itelj obema, pomagal nama je pri teŞkih
> izkuĹĄnjah bolezni v druĹžini in prebroditi hude osebne krize. Bil je
> tudi tisti, ki je Ireni dal prvo stekleni�ko Bachovih kapljic
> in s tem usmeril njeno Ĺživljenje in delo na pot, ki ji ostaja zvesta. Za vse sva mu globoko hvaleĹžna.
>
>
>
> Ostaja nam njegovo delo kot vir navdiha. Nekaj misli v njegov spomin
> dodajava spodaj.
>
>
>
> Igor in Irena
>
>
>
> -------------------------------------------
>
>
>
>
>
> V spomin Viktorju Gerkmanu (6. 1. 1952 � 6. 4. 2009)
>
>
>
>
>
> Viktor Gerkman, klini�ni psiholog, samostojni publicist,
> psihoterapevt, u�itelj meditacije in astrolog, je bil eden
> prvih v Sloveniji, ki je intenzivno deloval na podro�ju
> globoke in �iste duhovnosti brez pretiranih in
> neuravnoveťenih primesi, ki smo jim pri�a pri novodobnih
> gibanjih. S tem ne Ĺželiva omalovaĹževati novodobne duhovnosti, ravno
> nasprotno. Viktor je takoreko� celo Şivljenje posvetil
> iz�iť�evanju, lahko bi rekli tudi razkrinkavanju
> nepristnih in modnih ter povrťinskih novodobnih trendov "instant" duhovnosti, hkrati pa obdrŞal ves �as pozitiven odnos do gibanja "New-age". Kot je sam zapisal:
>
>
>
> "Nekateri New Age razumejo kot ĹĄirjenje astrologije, numerologije,
> vedeĹževanja, magije, zdravilstva, ekologije, popularne psihologije,
> meditacije, relaksacije in enostavnejĹĄih oblik joge. V resnici pa je
> osrednje sporo�ilo Nove Dobe �isto nekaj drugega.
> Namre� ťirjenje zavedanja o �lovekovem bistvu, o
> tisti globini samozavedanja, ki privede do osvoboditve od vseh spon,
> vsega nemira in potrebe po iskanju odgovorov. Gre torej za ĹĄirjenje
> zavesti o �lovekovem najpomembnejťem potencialu, za
> prenaťanje sporo�ila o tisti poslednji globini zavedanja, v
> kateri leŞi �isti mir, dokon�ni smisel Şivljenja in popolna izpolnitev vseh hrepenenj."
>
>
>
> Viktorju gre zasluga za izdajo izvrstne in globoke duhovne knjige
> "�lovek", ki jo je sicer kanaliziral Andrej Grabar, vendar je
> samo Viktorjev entuziazem, treznost in vztrajnost ter kvalitetno
> pisanje in urejanje botrovalo, da je knjiga izĹĄla leta 1987 v obliki,
> ki jo postavlja med najlepĹĄe bisere slovenske duhovne knjiĹževnosti.
>
> Viktor Gerkman je deloval ve� desetletij (Şal pa ga je
> ustavila huda
> bolezen) kot psiholog, ki je s svojim svetovanjem pomagal na stotinam
> ljudi, da so lahko prebrodili �ustvene, bolezenske,
> partnerske, ĹĄolske in druge Ĺživljenjske krize. Je eden prvih
> �e ne celo prvi, ki je v Sloveniji uporabljal Bachove kapljice
> kot u�inkovito pomo� in podporo pri �ustvenih
> teĹžavah ljudi, ki so najverjetneje eden glavnih vzrokov bolezni in
> trpljenja v danaĹĄnji moderni druĹžbi. Vodil je na desetine delavnic
> duhovne rasti in pri tem prakticiral in ĹĄiril ĹĄtevilne duhovne
> tehnike kot tudi tehnike komplementarne medicine, od
> dinami�nih meditacij po Oshoju do intenzovov razsvetljenja.
> Viktor je ve� skupin vpeljal v meditacijo in jih usmeril na
> duhovno pot. Ves �as je podpiral uveljavitev komplementarne
> medicine ob boku uradni medicini. Pri tem se je ni�kolokokrat
> brez zadrĹžkov in brez dlake na jeziku izpostavljal, kar mu je pogosto
> zapiralo vrata in s tem naredilo Ĺživljenje teĹžavnejĹĄe, a ga to ni nikoli ustavilo. V vabljenem predavanju v okviru mednarodne kognitivne konference, ki je potekala leta 2003 na InĹĄtitutu JoĹžef Stefan v Ljubljani, je med drugim zapisal:
>
>
>
> "Bolnik velikokrat rabi ve� vrst pomo�i in
> ne�loveťko aroganten je tisti, ki mu katero od njih odreka
> zato, ker jo njegova ozkogledna stroka ne zna pojasniti, to pa predvsem zato, ker se zanjo resno sploh ni nikoli zanimala.
> Seveda ne mislim zanikati, da je alternativna medicina v njenih
> konkretnih oblikah pogosto problemati�na. Bilo bi tudi
> �udno, ko ne bi bila, saj je zaradi odporov in vpliva ťolske medicine obsojena na podtalno Şivljenje."
>
>
>
> Viktor je imel na stotine predavanj po celi Sloveniji. Med drugim
> je pred nekaj leti imel odmevno serijo predavanj o duhovnosti v
> Cankarjevem domu v Ljubljani.
>
> Kot astrolog je Viktor Gerkman avtor izvrstne knjige Astrologija:
> veda o usodi in zna�aju, ki je izťla Şe leta 1991 in ťe
> danes velja za eno najboljťih �e ne kar za najboljťo knjigo
> iz psiholoĹĄke astrologije v Sloveniji. Celo Ĺživljenje se je boril za
> priznanje astrologije kot psiholoĹĄke vede, ki ima tudi znanstvene
> potrditve, �eprav se uradna znanost temu na vse kriplje izmika. Zapisal je:
>
>
>
> "Leta 1975 je v ameriťki reviji �The
> Humanist� izťel manifest, ki ga je podpisalo
> ni� manj kot 192 �vodilnih
> znanstvenikov�, med njimi 19 nobelovcev. Ta manifest
> je bil miĹĄljen kot smrtna obsodba astrologije.Ta avtoritativna izjava
> pa je bila skregana z dejstvi. Do leta 1975 je bilo namre�
> narejenih, pa tudi objavljenih Ĺže kar nekaj obseĹžnih ĹĄtudij, ki so
> nesporno dokazale, da so poloĹžaji planetov ob rojstvu le povezani s
> tistimi �loveťkimi lastnostmi, kot jim jih pripisuje
> astrologija. Francoski psiholog Gauquelin je med leti 1955 in 1973
> objavil kar ťtiri knjige z rezultati svojih statisti�nih
> preverjanj astrologije. Izdajatelj
> �Humanista� Kurtz pa teh argumentov ni
> sprejel in je razglasil, da ustanavlja komite za znanstveno
> preu�evanje paranormalnih pojavov, sestavljen iz uglednih
> raziskovalcev. Ta naj bi Gauquelinovo ĹĄtudijo Marsovega vpliva
> ponovil na vzorcu ameriĹĄkih ĹĄportnikov. Preteklo je kar nekaj let,
> pa omenjeni komite nikakor ni hotel objaviti svojih rezultatov, medtem
> ko je revija ĹĄe naprej pisala proti astrologiji. Nazadnje pa je leta
> 1981 eden od �lanov komiteja, Rawlins, v reviji
> �Fate� razkril enega hujťih
> ĹĄkandalov v novejĹĄi zgodovini znanosti. Objavil je, kako so
> �lani komiteja, sami ugledni profesorji, ko so videli, da prve
> serije podatkov o�itno gredo v prid Gauquelinu in astrologiji,
> za�eli izkrivljati metodologijo. Tendenciozno so prebirali
> vstopne podatke in za njihovo preverjanje uporabili napa�ne
> statisti�ne teste. Rawlinsa, ki se s ponarejanjem ni strinjal,
> so enostavno odpustili, potem pa objavili svoje falsificirane
> rezultate. Ob tem so si drznili Gauquelina obtoĹžiti nesposobnosti in
> goljufije. Ker je stvar priĹĄla v javnost in se je na zavajanje ostro
> odzvalo kar nekaj avtoritet, so �lani komiteja nazadnje priznali, da se Gauquelin ni motil in da obstaja zveza med Marsom v horoskopu in med talentiranostjo ťportnikov. "
>
>
> Hkrati pa je Viktor neomajano vztrajal na demistifikaciji
> psiholoťke astrologije, ki je koristen pripomo�ek za analizo
> osebnosti, vendar pa samo okvir, ki nikakor ni primeren za
> misti�ne analize ali celo napovedovanje prihodnosti, razen
> seveda �e ne gre za zelo redke zanesljive jasnovidne posameznike (to pa potem ni ve� astrologija, ampak �isto nekaj drugega).
>
> Vrsto let je vodil poletne ĹĄole psiholoĹĄke astrologije, kasneje pa
> je ustanovil in deset let vodil triletno podiplomsko ĹĄolo psiholoĹĄke
> astrologije. Vzgojil je nekaj generacij kvalitetnih psiholoĹĄkih
> astrologov, ki so prihajali iz vrst psihologov, zdravnikov,
> psihoterapevtov, socialnih delavcev in psihiatrov.
>
> Kot samostojni publicist je Viktor Gerkman napisal na stotine
> �lankov, objavljenih v razli�nih revijah in
> �asopisih, najbolj znan pa je slovenskim bralcem po izvrstnih
> prispevkih v reviji Aura. V svojem pisanju je ĹĄiril vĂŠdenje o
> pristni duhovnosti, psiholoťkih vzorcih, odgovarjal na pere�a
> vpraĹĄanja odnosov v sodobni druĹžbi, razkrinkaval plehko, povrĹĄinsko
> "instant" duhovnost, razkrinkaval ozkost in dogmati�nost
> religijskih inťtitucij ter odpiral o�i ljudem pri odnosu do
> politi�nih, denarnih in gospodarskih vrhov. Njegova najglobja in verjetno najlepťa pisanja pa sodijo na podro�je �iste duhovne poti, katere kon�ni cilj je razsvetljenje.
> Zapisal je:
>
> "Na Vzhodu velja, da je pravi duhovni u�itelj lahko samo razsvetljena oseba.
> Torej ta, ki najviĹĄjo resnico pozna iz najbolj neposrednega izkustva,
> ne pa zgolj iz pripovedovanja, iz razmiĹĄljanja ali iz knjig.
> Resni�ni iskalci se v iskanju poslednjih odgovorov zato ne
> obra�ajo na u�ene pandite, ki znajo na pamet cele
> svete knjige, ampak na izkuĹĄene mistike, ki pogosto nimajo prav
> veliko duhovne izobrazbe. Seveda pa tudi razsvetljene osebe nimajo
> lahkega dela pri posredovanju Resnice. Te namre� ni mogo�e posredovati preko besed ali kakih drugih simbolov, saj je izza vsakih predstav uma.
> MoŞno jo je za�utiti ťele, ko se posluťal�ev um
> ustavi, ko utihne in obmiruje. ...
>
> Živimo v �asu, ki je vse bolj brezduťen. Praznina, ki se
> pojavlja v odnosih, pa tudi znotraj nas samih, nas nagovarja k iskanju
> tistega, kar bi nas zares izpolnilo in osmislilo naĹĄe Ĺživljenje.
> Razsvetljeni ljudje, ĹĄe sploh tisti med njimi, ki imajo
> u�iteljski talent in pogum, so kaŞipot na naťi zadnji in
> najpomembnejťi poti, poti k resni�nemu Sebi. Prisluhnimo jim
> in jim bodimo hvaleĹžni. Kajti prav oni so zasluĹžni, da se leta naĹĄega tavanja v temi lahko zelo skrajĹĄajo."
>
>
>
>
>
>
-------------------------------------------------
This mail sent through IMP:
http://horde.org/imp/